CTP*-kisa on toimiva peli siihen vaiheeseen, kun on aika harjoitella juuri opittua tekniikkaa.
- Piirrä kentän päätyyn viiva heittoalueen rajaksi
- Anna jokaiselle junnulle yksi merkkikartio maaliksi. Maalin saa viedä heittoalueelle haluamaansa paikkaan.
- Heitetään esim. 3 kiekkoa heittoalueelta rivissä. Kaikki voivat heittää samaan aikaan.
- Jokainen saa valita mihin maaliin kullakin heitolla tähtää.
- Kun kierros on heitetty, käydään keräämässä kiekot. Lähimmäksi kutakin maalia heittänyt saa laittaa CTP-merkin (esim. kumilätkä) kiekkonsa kohdalle.
- Seuraavalla kierroksella CTP-merkkejä siirretään, mikäli joku on parantanut jonkun maalin kohdalla CTP:tä.
- Tässä harjoituksessa toistoja tulee paljon, kun omaa heittovuoroa ei tarvitse odottaa.
- Kun junnut saavat itse määritellä maalien paikat, tulee jokaiselle sellaisia maaleja joihin heidän on mielekästä tähdätä.
*CTP (closest to pin) on frisbeegolf-termi, joka tarkoittaa lähimmäksi koria heitettyä kiekkoa. Kisoissa voi olla esimerkiksi yhdellä väylällä erityinen palkinto sille pelaajalle, jonka avausheitto on CTP.